Monday, July 27, 2009

Jewels in My Garden

Size: 56.5" x 45"
  Finally I made this quilt after promising Sheh Hwa for 2 years. She wanted to hang it above her bed but at the end I only managed to complete it before she move to Holand. It took me a month from start to the end but I only had weekends to do it. Sheh Hwa chose the design & color from my book "Encyclopedia of Classic Quilt Patterns". Seems that she is my only customer so far but charged at cost with free labour. Don't think I will make for anyone again. So SH can consider herself lucky..... hehe.

8 comments:

Mamis said...

Very nice!

Nur' said...

salam,
macam mana nak tempah ek..quilt tu? cantik sgt.

-ain.

HomeKreation said...

Wsalam Nur. MAaf, saya tak amik tempahan.

Azita said...

salam along. suka k.ita tengok hasil kerja tgn along. penuh dgn seni...abstrak..

Anonymous said...

Salam Sejahtera,

Puan,

Terlebih dahulu, saya memperkenalkan diri saya. Saya, Andy Anyie, pustakawan di unit perkhidmatan maklumat, Pustaka Miri. Tujuan saya di sini adalah untuk bertanyakan puan tentang kemungkinan jika pihak Pustaka Miri menjemput puan untuk memberi tunjuk ajar dalam bengkel mengenai "quilting". Untuk makluman puan, sesi bengkel untuk pelbagai jenis kemahiran kerja tangan adalah aktiviti tahunan yang dijalankan oleh pihak Pustaka Miri dengan tujuan yang utama untuk menyalurkan dan berkongsi maklumat khususnya di kalangan masyarakat umum di miri. Bedasarkan apa yang saya lihat di blog puan, hasil kerja tangan puan amat teliti dan halus serta cantik dan jelas memperlihatkan kebolehan puan dalam membuat kemahiran "quilting". Maklumat tambahan berkenaan bengkel ini akan saya emel ke pihak puan dan ia terpulang kepada puan untuk menerima jemputan daripada pihak Pustaka Miri. Kerjasama dan maklumbalas dari puan amat kami hargai berhubung perkara ini.

Sekian, terima kasih

Andy Anyie

HomeKreation said...

Dear Andy Anyie,
Saya ni tidak lah pandai sangat tapi saya suka berkongsi ilmu dan suka mengambil bahagian acara2 sebegini. Jika pihak anda berminat, sila hubungi saya di alamat email HomeKreation@gmail.com untuk maklumat selanjut nya....Roz

Anonymous said...

Puan,

Selamat Hari Raya dan terima kasih atas maklumbalas puan. Di sini saya ingin mengetahui yang mana satu alamat emel puan yang digunakan

1. HomeKreation@gmail.com
2. homekreation@gmail.com

Untuk pengetahuan puan, saya ada menghantar emel berkenaan maklumat lanjut bengkel pada tarikh 17 september yang lepas. Saya sekadar hendak tahu sekiranya Puan menerima atau tidak emel saya.

Apa2pun Puan juga boleh menghubungi saya melalui emel untuk maklumat lanjut.

andya@sarawaknet.gov.my

Sekian, Terima kasih. Kerjasama Puan amat dihargai.

Andy Anyie

HomeKreation said...

Dear En Andy,
Saya dah balas email anda. Maaf sebab menunggu. Sama saja dua2 email tu.